Last week downunder Australia

18 december 2019 - Brisbane, Australië

Het laatste weekje in Australië was dan eindelijk hier. En wat hebben we die laatste week nog mogen genieten van te gekke en mooie plekjes die Australië zo mooi maken! 😍

Remember Dave? De eigenaar van de camping waar we logeerde.. Dave was zo vriendelijk en vroeg ons mee om te gaan vissen op zee. Hier konden we natuurlijk geen nee op zeggen! Samen met Dave en zijn zoon Dave (i know, heel verwarrend 😂) zijn op hun boot de zee op gegaan. Ze zeiden normaal nooit iets te vangen, maar we brachten geluk.. In totaal hadden Dave en Dave 5 vissen gevangen en ook Willem had geluk! 🐟 In de avond hebben de mannen de gevangen vissen op de BBQ gegooid en werden we uitgenodigd deze mee op te komen eten door zijn dochter en vriendelijke vrouw. Hierna nog lekker gekletst over Australië en genoten van de Aussie sfeer.

Next day, Fraser Island! 🏝 Na zoveel gehoord te hebben over Fraser Island, moesten we het natuurlijk wel een bezoekje brengen. Dit is het grootste zandeiland van de wereld! Samen met een tourgids zijn we met een 4WD busje het eiland over gegaan. Hier een bezoekje gebracht aan Central Station en een stukje van de Rainforest. Na ons ritje over 75 Mile Beach ⛱ ook genoten van het mooi riviertje Eli Creek 🏞en hierna Lake Mckenzie. Een prachtig eiland met een prachtige natuur. Aanrader voor andere hier meerdere dagen voor uit te trekken, aangezien je veel tijd kwijt bent op de zandwegen.

De dag hierna hebben we een bezoekje gebracht aan Rainbow Beach. 🌈 Een klein schattig dorpje met een prachtig strand met gekleurde duinen! 😍 Het mooiste plekje, Carlo Sand Blow. Een groot stuk zand tussen de bossen in waar al het zand op je af geblazen wordt. Dat was zonnebril ophouden dus. 😎😂

Donderdag werden we weer herenigd met wat vrienden die we hebben leren kennen on the road. We hebben deze dag weer lekker gechillt in het mooie dorpje Noosa Heads. Samen met Matt en Melissa hebben we nog wat duikjes genomen bij de mooie strandjes en hebben we genoten van de uitzicht in Sunshine Coast. You guys enjoy the rest of your trip! 😘

Hierna was het dan eindelijk tijd voor onze laatste stop in Australië 😢, Brisbane. Wat hebben we genoten van deze mooie, gezellige, maar kleine stad. Ook hebben we hier Santa gezien bij een te gekke optocht! 🎅 Blijft toch een beetje vreemd in de hitte kerst te vieren. Ook de prachtige Botanische Tuinen bezocht en genoten van het uitzicht in het reuzenrad op Southbank.

Doordat we Brisbane al vrij snel gezien hadden, besloten we ons echt laatste dagje door te brengen op Moreton Island. En wat hebben hier echt alles uitgehaald! Snorkelen bij de shipwrecks en genoten van het koraal en de mooie vissen en schildpadden 🐢, kajakken op zee en de vissen gevoerd en bewondert door de glasbodem van de boot. In een woord prachtig!!

De volgende dag moesten we dan toch echt afscheid gaat nemen van het mooie Australië, waar we 6 weken van hebben mogen genieten. En wat is de tijd snel gegaan! Het voelde erg gek om afscheid te nemen van deze mooie plek en het einde van een te gekke reis, maar het is nog niet gedaan met het avontuur. Ons avontuur downunder is misschien afgelopen, maar ons avontuur bij de Kiwi's begint met! New Zealand, here we come!! 🤩

Love you guys and see you soon!! ❤😘

1. Neeltje:
    18 december 2019
    Wauw wat fantastisch zeg, een reis om nooit te vergeten! Super mooi om jullie zo te zien genieten samen😘
  2. Willem & Cheryll:
    24 december 2019
    ❤😘
  3. Linda:
    18 december 2019
    Veel plezier in Nee Zealand. We willen dat je heel veel kiwi’s eet daar bij de kiwi’s. Kom maar snel weer terug. Veel liefs van de kindjes van de BSO
  4. Willem & Cheryll:
    24 december 2019
    We zullen ons best doen die Kiwi's te eten.. 😂 Tot snel allemaal! 👋🤗
  5. Wilson:
    25 december 2019
    Coole foto’s. Geniet er van. Echt een zalige trip zo te zien!
  6. Willem & Cheryll:
    4 januari 2020